Micul dejun pentru elevi îmbunătățește rezultatele școlare

   O legătură directă și pozitivă între calitatea și consumul micului dejun și nivelul de educație al elevilor a fost demonstrat pentru prima dată într-un studiu nou, efectuat de experți în domeniul sănătății publice de la Universitatea Cardiff. Studiul privind 5.000 de copii cu vârsta cuprinsă între 9 și 11 ani demonstrează asociații semnificative pozitive între consumul micului dejun și rezultatele școlare. 
   Cercetarea a constatat că șansele unui scor mediu al evaluării profesorilor au fost de până la două ori mai mari pentru elevii care au mâncat micul dejun cu cei care nu au făcut-o. Studiul, considerat a fi cel mai mare până în prezent privind efectele în timp asupra performanței școlare standard, a constatat că copiii care au mâncat micul dejun și care au mâncat un mic dejun de o calitate mai bună au obținut rezultate mai bune.
   Consumul de produse nesănătoase, cum ar fi dulciurile și chipsurile pentru micul dejun, raportat de 1 din 5 copii, nu a avut un impact pozitiv asupra rezultatelor educaționale. Elevii au fost rugați să precizeze toate alimentele și băuturile consumate într-o perioadă de doar 24 de ore (inclusiv două mic-dejunuri), menționând ceea ce au consumat pe parcursul zilei precedente și pentru micul dejun din ziua rapoartelor.
   Alături de numărul de produse sănătoase pentru micul dejun consumate pentru micul dejun, alte comportamente dietetice, inclusiv numărul de dulciuri și chipsuri și fructele și legumele consumate pe tot parcursul zilei, au fost toate asociate semnificativ și pozitiv cu performanța școlară. Cercetătorii de știință socială spun că cercetarea, publicată în jurnalul de sănătate publică din domeniul sănătății publice, oferă cea mai puternică dovadă a unei legături semnificative între comportamentele alimentare și măsurile concrete de realizare școlară.
   Corelarea datelor noastre la datele de performanță educațională din lume ne-a permis să furnizăm dovezi solide despre legătura dintre micul dejun și rezultatele bune la școală. Există deci un motiv să credem că dacă școlile care sunt capabile să găsească modalități de a încuraja acei tineri care nu mâncat micul dejun la domiciliu să mănânce un mic dejun școlar, ei vor obține beneficii educaționale semnificative. 
sursa (articolul complet în engleză)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu